Algemeen

Ondernemers versterken hun marktpositie met buitenreclame

Ondernemers zien de concurrentie toenemen, mede door de eenvoud waarmee men tegenwoordig een webshop in elkaar zet. Het maakt het voor bedrijven belangrijk voortdurend te werken aan het verstevigen van hun marktpositie. Een van de factoren die hier invloed op heeft is de naamsbekendheid en zichtbaarheid van de organisatie. Wist je dat consumenten gemiddeld zo’n zes à zeven contactmomenten met een bedrijf nodig hebben, voordat zij deze voldoende vertrouwen om over te gaan tot het doen van een aankoop? Het exacte aantal contactmomenten hangt af van het type product of dienst wat wordt aangeboden. Om te werken aan hun naamsbekendheid en zichtbaarheid kiezen bedrijven vaak voor buitenreclame Eindhoven, Breda of bijvoorbeeld Den Bosch. Wat zijn de voornaamste redenen om hiervoor te kiezen? 

Buitenreclame complementair aan online marketing 
Ten onrechte worden online marketing en buitenreclame soms als elkaar tegenpolen neergezet; ondernemers hoeven niet te kiezen tussen beide vormen van marketing. In de basis zijn buitenreclame en online marketing complementair aan elkaar. Ze dienen namelijk ieder een ander doel. Waar online marketing gericht is op het bereiken van een specifieke doelgroep, draagt buitenreclame juist bij aan het in korte tijd vergroten van de naamsbekendheid en zichtbaarheid van organisaties. Zou je datzelfde bereik met online marketing willen behalen, dan lopen de kosten al snel hard op. 

Populaire vorm van buitenreclame in Noord-Brabant  
In Eindhoven, Breda en bijvoorbeeld Den Bosch hebben organisaties de mogelijkheid lichtmastreclame toe te passen; een vorm van buitenreclame waarbij het reclamebord aan een lantaarnpaal langs een drukke weg gehangen wordt. Punten waar men deze reclameborden ophangt zijn vanzelfsprekend strategisch gekozen; erop gericht een zo groot mogelijk bereik te behalen. 

Hoge zichtbaarheid en veelvuldige blootstelling
Eerder werd het verbeteren van de zichtbaarheid van organisaties al als een belangrijke reden genoemd om te kiezen voor de toepassing van buitenreclame binnen een marketingstrategie. Denk daarnaast aan een veelvuldige blootstelling aan deze reclame-uitingen; de reclameborden blijven langere tijd op dezelfde plek zichtbaar. Mensen die dagelijks langs eenzelfde weg naar hun werk, school of bijvoorbeeld sportclub rijden, zullen zo meerdere keren worden blootgesteld aan deze reclame-uiting. Iets wat bijdraagt aan het opbouwen van de naam- en/of merkbekendheid van je organisatie. Zoals al in de inleiding van dit artikel genoemd werd, is het belangrijk dat een consument de naam van een organisatie of merk zo’n zes à zeven keer tegenkomt. Het vergroot het vertrouwen wat een consument in de organisatie heeft. 


Uw reactie




AGENDA

Activiteit doorgeven? Klik hier.


Meld je aan voor onze nieuwsbrief!