Algemeen

Jessie van Brunchchick steekt een hart onder de riem bij Eindhovense horeca-ondernemers

Donderdag 15 oktober 2020 was de eerste dag van een nieuwe halve lockdown. De horeca wéér dicht. Als foodblogger en geboren en getogen Eindhovense vind ik dit enorm zonde. Want, zoals jullie op mijn Instagram kunnen zien, heeft de horeca een speciaal plekje in mijn hart.

Ik vind dat ik in actie moet komen! Dat is het minste wat ik terug kan doen na jarenlang héérlijk gegeten te hebben en op-en-top gastvrijheid ervaren te hebben. Dit weekend besloot ik daarom ook mijn status als 'foodie' gecombineerd met mijn social media skills in te zetten voor de branche die op dit moment echt wel wat liefde kan gebruiken en hen een hart onder de riem te steken. Jawel! Ik ga horeca-ondernemers in Eindhoven en omstreken eens even flink in het zonnetje zetten!
 
The word is out: van maandag 19 t/m zondag 25 oktober ga ik mijn platform Brunchchick (4,5K volgers) inzetten ter promotie van restaurants in en rondom Eindhoven met ‘Brunchchick's Instagram Stories Date'
 
Tijdens deze 'date' bied ik restaurants gratis mijn social media platform aan voor een goede dosis promotie. En wat houdt de Brunchchick's Instagram Stories Date precies in? Tijdens een 30 minuten durende date zal ik persoonlijk aanwezig zijn bij verscheidene horeca gelegenheden om een aantal Instagram Stories (o.a. vlogs) te maken die een goed beeld geven van de horeca gelegenheid als restaurant. Volgers krijgen een exclusief kijkje achter de schermen hoe het er nu aan toegaat nu restaurants niet meer open zijn om gasten te ontvangen. Dit betekent dat ik de bestel- en afhaalmogelijkheden van een aantal restaurants in en rondom Eindhoven eens flink zal uitlichten! Uiteraard zal de menukaart ook onderdeel zijn van deze promotie-date.
 
De stories worden ter plekke gepost op mijn Instagrampagina en kunnen direct door het restaurant gerepost worden. Easy-peasy toch?! Voor mij een kleine moeite aangezien de horeca haar handen momenteel vol heeft aan het op een creatieve manier weten te overwinnen van deze crisis.
 
Door middel van Instagram stories bereik ik op een creatieve en leuke manier mijn doelgroep: de Eindhovenaar. Wat hopelijk zal leiden tot meer engagement, meer naamsbekendheid van het restaurant én het bekender maken van de bestel- en afhaalmogelijkheden met exclusieve behind the scenes beelden. Ook zullen bestaande én potentiële nieuwe gasten een goed beeld krijgen van het aanbod per restaurant en hebben de restaurants de mogelijkheid om specials op een persoonlijke manier te communiceren.
 
Op deze manier wil ik mijn steentje bijdragen aan de lokale horeca en ze een hart onder de riem te steken in deze vervelende periode van sluiting. Want het bestellen en afhalen van eten is immers op dit moment de enige manier om de lokale horeca ondernemer te steunen. 
 
 
Jessie Oosterbosch

Uw reactie




AGENDA

Activiteit doorgeven? Klik hier.


Meld je aan voor onze nieuwsbrief!